Laxknyten

Grilla lax är ju inte de lättaste, men gör man ett folieknyte blir de otroligt simpelt !

Här kommer några varianter, har hört talas om några andra... Har ni några bra tips ?

    

Första varianten, med senap, var såklart min pappa som valde, senap är faktiskt väldigt gott till lax.
´
I alla knyten är det färdigkokt potatis, vilket är att rekomendera om man inte vill spendera alldeles för lång tid framför grillen. till höger häruppe är det hackad chili, citron, lök, salt och peppar, var lite starkare smak.

    

Här är det gott och blandat, de mesta på, dvs citron, lök, fetaost och massa dill.

Fetaosten ger ingen vidare smak, men gör det krämigt i knytet. Vill man ha ost med smak kan jag rekomendera västerbottensost. Man bör ha nån typ av fett i paketet för att de inte ska bränna fast, jag ringlade olivolja över mina, annars kan man sätta i en klick smör.

Grillade 10-15 minuter ungefär, hade en kall romsås till. Perfekt ta-med-sig-mat om man ska bort och grilla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0