Matmuffins


Saftiga matmuffins med oliver och soltorkade tomater!

   

2 dl vetemjöl
1 dl manitoba cream (mjöl)
1 tsk salt
1 tsk bakpulver

3 msk olivolja
2 dl creme fraiche
1 ägg
1 tsk rosmarin
20 gröna oliver med vitlökssmak 
1 soltorkad tomat

Blanda mjöl, salt och bakpulver, rör ihop. Tillsätt olivolja, creme fraiche, ägg och rosmarin.

Grovhacka oliverna och den soltorkade tomaten och blanda i degen. Rör ihop.

Det blir ungefär 6 muffins, jag gjorde 8 lite mindre. Väldigt goda och saftiga.

Grädda ca 15 minuter i 225 grader.



Vill man ha lite krispigare yta på muffinsen så kan man byta ut manitoba mjölet mot durumvete. Man kan ju välja själv om man vill ha svarta eller gröna oliver. Gillar man vitlök kan man pressa i en halv vitlöksklyfta om man inte väljer oliver med vitlök. Går säkert bra att mixa och trixa precis som man vill.

Här nere är oliverna om ni inte förstod vad jag mena :)


Kommentarer
Postat av: Anneli

Hej jag vet nog itne vem du är? Men tack för gratulationen =)

2011-06-19 @ 09:19:07
URL: http://loveisretard.blogg.se/
Postat av: Cicci

Åh,perfekt! Förra helgen leta jag efter ett recept på matmuffins men hitta inget bra, men detta ska jag pröva. Perfekt när man ska på utflykt:-)

2011-06-19 @ 09:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0